17.01.2007 Interaktiivõppe strateegia

INTERAKTIIVÕPPE STRATEEGIATE RAKENDAMINE EESTI KEELE TUNNIS

Koolitaja: Anastassia Zabrodskaja, MA Tallinna Ülikooli teadur

17. jaanuaril 2007 kell 14.00 – 18.00

Tallinna Ülikool, Narva mnt 25 (Keeltemaja, ruum K-240)

18. jaanuaril 2007 kell 13.00-17.00

Tartu ja Lõuna-Eesti keskus, Tartu, Kaunase pst 68

27. jaanuaril 2007 kell 10.00 -14.00

Virumaa keskus, Kohtla-Järve Järveküla tee 75

Koolitused on tasuta. Kohvipausi eest tasuvad õpetajad ise. Koolitusel osalejad saavad tõendi.

REGISTREERIMINE

Tallinna ( 17. jaanuar) ja Kohtla-Järve (27. jaanuar) koolitusele saab registreerida:

E-post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. Tel: 33 63 927 (tööpäeviti kell 8.00 – 16.00)

Tartu koolitusele saab registreerida: E-post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

KOOLITUSE SISU:

Õppijate aktiviseerimise strateegiad suurendavad nende osalust õppeprotsessis ning algatavad ja toetavad õpieesmärkide saavutamisega seotud tegevusi. Lisaks aitab teema visuaalne ettekujutamine kaasa õpitava mõistmisele, meeldejätmisele ja hiljem ka meeldejäetu reprodutseerimisele. Tunnis tuleb käsitletud teksti kõrvale alati kujundada suuniseid andvaid ülesandeid.

Õppimine pole mitte salajase tõe leidmine, vaid uute tajumuste ja arusaamade konstrueerimine, seetõttu on lugemisel tekstist arusaamine fundamentaalne.

Kuidas toetada venekeelsete õpilaste suhtluspädevuste arengut ja eestikeelsest õppematerjalist arusaamist? Kuidas korraldada tundides rühmatööd nii, et sellest tõuseks lisaväärtus ja rikastuks iga üksikteadmine?

Interaktiivõppe strateegiad :

· essee

· seoste ümarlaua tähestik

· sisukad küsimused (miks-küsimused)

· ideekaart

· autoriküsitlus

· väide/toetus -raamistik

· probleem/lahendus -raamistik

· SWOT analüüs

· RAFT (Roll/Auditoorium/Formaat/Teema)

· võrdlemine/vastandamine-raamistik

· magnetkokkuvõtted

· erinevate vaatenurkade graafiline visand ehk vastakad positsioonid

· püramiid-diagramm

· faktipüramiid

Need võtted arendavad õppija lugemisoskust ning aitavad teda (teaduslikku) teksti omandada. Strateegiate tõhusust tõestatakse näidisülesannete ja üliõpilaste hinnangu abil.

Copyright © MTÜ Eesti Keele kui Teise Keele Õpetajate Liit 2018